Wednesday, March 28, 2012

SMKKSAB~5 Science

Nie gambar aku and student kelas 5 Science and tak ketinggalan guru kelas kesayangan kami, Puan Farah. Nie masa aku sekolah kat SMKKSAB (Sekolah Menengah Kebangsaan Kompleks Sultan Abu Bakar). Nie sekolah aku masa aku kat Johor.Kiranye sekolah yang last la kot..hehehe..Actually aku pernah sekolah kat Sekolah Menenga Teknik Johor Bahru (SMTJB) masa tingkatan empat tapi pastu aku gatai-gatai nak pindah sekolah lama. Bukan sebab tak tahan. Kalau nak kata yang aku homesick pun bukan sebab aku sekolah situ 6 bulan. Tapi tu lah..sengaja buat perangai nak pindah sekolah. Nak dijadikan cerita, pihak sekolah tak nak lepaskan aku tapi aku tetap nak lepaskan diri gak dari sekolah tu..Biase ar budak nakal macam aku nie memang suka buat keputusan ikut perasaan dan bukan ikut akal fikiran.Pihak sekolah tak nak lepaskan aku sebab dorang kata aku dah lama sekolah kat situ so sayangla kalau tetiba nak balik sekolah lama, lagipun kat sekolah tu lagi banyak peluang dan masa depan yang cerah banding dengan sekolah lama.

Aku tak ambil peduli ngan semua menatang alah tu..aku tetap nak pindah!Biase ar time tu tak matured lagi. Eh, sekarang aku dah matured ke?Entah ler labu..aku pun tak tau. Dah matang sikit lah kot sekarang tu yang tak banyak buat hal sangat kat mak..hehehe..ok, kita berbalik ke cerita asal. Disebabkan peel aku yang suka meragam tak tenttu hala nie menyebabkan parents aku terpaksa turun naik Putrajaya untuk bebaskan aku..Kadang-kadang bila teringat balik, aku rasa macam bodoh gile aku time tu sebab lepaskan impian aku untuk ke luar negara. Sebab kat teknik tu peluang untuk ke luar negara luas sangat. Ko cuma perlu grab the chance, belajar bersungguh-sungguh pastikan straight A's.Dari dulu sampai sekarang aku teringin nak pergi dan belajar kat negara 4 musim. Tapi tu la bukan rezeki aku.

Sekarang terasa menyesal pulak. Tu la bak kata orang dulu-dulu, terlajak perahu boleh tarik balik tapi bila dah terlajak perbuatan macam mana nak tarik balik??tak kan nak buat time travel macam dalam cite tu??time budak-budak dulu boleh ar kena temberang ngan benda-benda menipu macam tu.Kalau sekarang pun aku terikut menatang time kecik-kecik tu..memang sungguh tak matang la aku..Tapi la ni aku dah boleh terima yang benda tu semua bukan rezeki aku.Sekarang rezeki aku kat UTM Skudai ni ha..Doa-doa l;er yang aku berjaya bersama teman seperjuangan ku,SCSD...moga kami graduate tepat pada waktunya dan dengan jayanya~p/s:first class..

No comments:

Post a Comment