Friday, March 23, 2012

My mak@@

Mak aku namanye Rahmah Bte Abd. Samad.Mak lahir pada 20 Jun. Mak aku nie sebaya ngan abah aku.
Mak lahir kat Singapore. Lepas je ambik GCE O-Level, mak terus je datang Malaysia duduk dengan kakak dia yang sulung dan dah kawin tu dekat Johor. Sebab ape mak pergi Johor?Sebab mak ambik SPM. Lepas je ambik SPM, mak kerja kat KL.Korang jangan ingat mak dan abah tu jumpa kat Johor, tak sama sekali.Dorang jumpe kat KL.

Lepas je abang aku lahir, mak terus berhenti kerja. Kata mak, dia sayang nak tinggalkan anak untuk bagi orang lain jaga eventough kawan dia sendiri nak jadi pengasuh anak dia pun dia tak nak. Almaklumlah abang tu anak sulung. Sape yang tak sayang tambah-tambah lagi susah nak dapat abang. Mak dan abah tunggu bertahun-tahun baru boleh dapat abang.Sampai sekarang mak masih suri rumah sepenuh masa.

Tapi, walau mak suri rumah. Mak tu ada banyak hobi. Mengaitlah, menjahitla dan menggubahla..dan macam-macam lagi..Mak tu orangnya tak boleh duduk diam. Sekarang pulak mak tengah mengait untuk buat beg. Mak baru je selesai buat beg untuk aku dan kakak. Sekarang dia tengah buat beg tuk diri sendiri dan InsyAllah mak nak buat kan topi untuk abah dan abang. Mak ni walau ada banyak hobi tapi semua hobi dia mesti ada kaitan dengan anak-anak dan suami.

ok la..lain kali kalau sempat aku post picture beg aku yang mak buat.babai..

No comments:

Post a Comment