Friday, March 23, 2012

My school

Assalamualaikum..pada entri kali nie aku nak bercerita pasal aku plak.Mana boleh owner of the blog tak perkenalkan diri kan..kan..bak kata orang tak kenal maka tak cinta so, marilah kita berkenal-kenalan.

Pada entri yang lepas aku dah bagitau nama penuh aku.In case ada sape-sape yang terkeliru dayah mana, meh aku bagitau semula.Nama aku Nurhidayah Mohd Salleh.Lahir di Pulau Pinang dan membesar kat merata tempat.Dari tadika sampai darjah dua aku sekolah kat Penang.Tadika Kemas kat surau taman perumahan aku ngan kat Sekolah Rendah Kebangsaan Seri Permai.Kat sekolah tu ada dua sesi.Sesi pagi untuk darjah 4 ke atas.Sesi petang pulak darjah 3 ke bawah.Setiap darjah ada dalam 7-8 kelas.


Lepas sekolah kat Penang, kitorang pindah ke KLIA.Kat situ aku sekolah dari darjah 3 sampai pertengahan tingkatan 2.Aku sekolah kat SKKKLIA dan SMKKKLIA.Kat situ student dia tak ramai sebab masa tu KLIA baru je dibina..kalau korang pergi kat KLIA sekarang..korang akan nampak macam-macam bangunan tapi time aku dulu, bangunan-bangunan nie semua tak de lagi.Untungla sape yang dapat duduk kat KLIA sekarang nie sebab sekarang dah ada macam-macam.

Then,aku berpindah lagi.Kali nie ke Johor pulak.Ke negeri kelahiran abah.Dari pertengahan tingkatan dua sampaila ke sekarang nie kitorang duduk kat jb lagi.Sekarang aku belajar kat UTM Skudai.Ambik course database system,computer science. Tapi sebelum tu,aku ada belajar kat Matrikulasi Selangor. Matrikulasi kat Banting,Selangor nie baru je dibina. Kiranye aku nie antara first batch kat situ..hahaha...bangga gila aku bila sebut first batch. Tapi sampai takat tu je lah..sebab masa pembukaan kolej tu..kemudahan tak de lagi..
K la..nak buat entri lain..papai.

No comments:

Post a Comment